lailaberbagicerita

"Laa haula walaa quwwata illaa billaahil'aliyyil'adzhim." (Tiada daya & kekuatan kecuali dengan pertolongan ALLAH Yang Maha Tinggi lagi Maha Agung)"

..AKU..

pada Januari 11, 2011

Jakarta, 11 Januari 2011

Aku bukan batu karang yg kekar diterpa ombak

Aku bukan awan yg mampu membasahi bumi dg tetesan air

Aku bukan air terjun yg mengalir deras dr ketinggian gunung

Aku bukan hutan yg menyejukkan dunia

Aku bukan sawah yg mampu menghijau lalu menguning

Aku bukan api yg dapat membakar dan membumi hanguskan

Aku bukan raja yg arif dan dermawan kpd rakyat

Aku bukan hakim yg adil di meja hijau

Aku bukan badut yg mengukir senyum keabadian

Aku bukan bayi yg hanya bisa menangis dlm berekspresi

Aku bukan mafia yg merencanakan kejahatan

Aku bukan pelari maraton yg melesat menuju garis akhir

Aku bukan Ahmad Dahlan yg mampu menjadi pencerah

Aku bukan buku yg mutlak menjadi tepian ilmu

Aku bukan jarum jam yg berputar tiada henti

Aku bukanlah semua itu..

Aku hanyalah aku..

Laksana seekor penyu di laut luas..

Tertatih berjalan di tepian pantai..

Memapah rumah keabadianku..

Berhenti ketika nafas terpatah2..

Lambat namun tdk terhentikan..

Tak mampu memandang luas namun tetap ke depan..

Tak memiliki daya kuasa namun tetap menghasilkan butiran telur yg tak selamanya produktif..

Tetap bjuang melewati ombak..

Melalui waktu wujud usia panjang..

Menanti akhir kehidupan..

Aku hanyalah Aku..

Yg terukir dg nama..Laila..

———–

“wahai kaumku ! Sesungguhnya khidupan dunia ini hanyalah ksenangan (sementara) dan sesungguhnya akhirat itulah negeri yg kekal” Qs. Al-Mu’min : 39

=La!La=

Pembakar semangat ketika raga tak sanggup dan berkata lelah.

Namun waktu terus perputar, hidup tetap berjalan.

Jangan menyerah. Tetap berjuang meraih Ridho ALLAH swt.


Tinggalkan Balasan

